100 ÅRS JUBILÆUM

100 års Jubilæum

Den 21. december 2022 havde Gardernes Hundredemands Forening 100 års jubilæum.

Jubilæet blev fejret den 21. januar 2023, hvor vi først var på rundvisning i Christian VII.s Palæ
(repræsentationslokalerne), Amalienborg. Opført af grev Moltke i 1750-erne

Vi oplevede nogle af Danmarks smukkeste rum – herunder selvfølgelig Riddersalen – der stadig bruges ifm. officielle selskaber og nytårskur. Og meget imponerende var selvfølgelig Flora Danica stellet, der betragtes som en af verdens mest luksuriøse stel.

Kl. 12 overværede vi vagtskiftet på Amalienborg, hvor Den kgl. Livgarde var trukket op med musikkorps
(Nok ikke p.gr.a. os. Men det passede fint til dagen).

Desværre ødelagde kolonnaden meget af udsigten.
Men ellers kunne vi ikke forlange en bedre optakt til resten af dagens arrangement.

Herefter var der spisning på restaurant Amalie, Amaliegade, hvor vi nød Amalies frokostanretning med et par øl og en snaps.
Det hele blev så krydret med nogle gode sange og et par taler.
Selvfølgelig med en skål for såvel Dronningen som Foreningen.

Som et ekstra kolorit på dagen var der officiel optagelse af 2 af de nye medlemmer – Lars Bonde Jessen og Morten Lindgaard.

Fra arrangementet blev der sendt en hilsen til H.M. Dronningen, der kvitterede med en hilsen til
Foreningen.

Efter lidt kaffe og petit four blev dagen afsluttet med ”Skuld gammel venskab rejn forgo”

I forbindelse med jubilæet var der til alle deltagerne foruden jubilæumsskrift og sanghæfte udarbejdet et jubilæumsemblem, der fremover også vil være foreningsemblem

Det blev en rigtig hyggelig dag med mange gode garderhistorier, og de 39 tilmeldte medvirkede til at gøre dagen til en stor oplevelse. En værdig dag for jubilaren.

Æret være foreningens stiftere.