GENERALFORSAMLING 2019

Generalforsamling 2019

Referat fra den ordinære generalforsamling i
Gardernes Hundredemands Forening

Lørdag den 30/3-2019 kl. 12.00
I Restaurant Hansens Familiehave

Formanden bød velkommen og udbragte en skål for H.M Dronningen. Herefter mindes formanden, med et minuts stilhed, Kristian Krogsgaard, Erik Rex Kancaie og Torben Buhl som er døde siden sidste generalforsamling.

Dagsorden:

2. Formandens beretning
  3. Kassereren aflægger regnskab
  4. Indkommende forsalg
  5. Fastsættelse af kontingent og bidrag ved dødsfald
  6. Valg, følgende er på valg:
    Formand Jørn Birkjær Madsen er på valg for 2 år. Villig til genvalg
    Kasserer Lars Nordby Larsen er på valg for 1 år. Villig til genvalg
    Bestyrelsesmedlem Jimm Kvist er på valg for 2 år, Villig til genvalg
    Bestyrelsesmedlem Christian Ehlers er på valg for 2 år. Villig til genvalg
    Bestyrelsesmedlem Søren Holm er på valg for 1 år. Villig til genvalg
    Bestyrelsessuppleant for 1 år
    Reservefanebærer for 2 år. Palle Skov Rasmussen ønsker ikke genvalg
    Revisor Jørgen Skov Andersen er på valg for 2 år. Villig til genvalg
    Revisorsuppleant Palle Skov Rasmussen er på valg for 1 år. Villig til genvalg
  7. Eventuelt

Ad 1) Formanden forslog Jesper Kamp Nielsen. Jesper Kamp blev valgt og konstaterede herefter, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig. Dirigenten konstaterede herefter, at der var en fejl i dagsordenen idet der manglende et punkt nemlig valg af referent. Carsten Norge blev herefter valg som referent under punkt 1.

Ad 2) Generalforsamlingen 2018 blev afholdt i Bondestuen på Bakken og ved denne generalforsamling var især to temaer dominerende nemlig vedtagelse af et sæt nye vedtægter og valg af ny formand.

Ved formandsvalget blev Jørn Birkjær Madsen valgt efter et kampvalg med den siddende formand Jørgen Suddergaard.

Et sæt nye vedtægter blev vedtaget med et par smårettelser. Jørn Birkær takkende Carsten Norge for arbejdet med de nye vedtægter.

Bestyrelse har afholdt to bestyrelsesmøder for bl.a., at kitte bestyrelsen sammen.

Status på medlemsudviklingen: 104 medlemmer, heraf 99 ordinære. Siden sidste generalforsamling er der komme et nyt medlem nemlig Flemming Har Ehlers.

Som så mange andre foreninger har vi vanskeligt ved, at rekrutterer nye medlemmer. Bestyrelsen har derfor fået fremstillet en brochure og et antal kuglepenne som skal bruges til uddeling ved årgangsparaden, åbent hus mv. Et par brochure og kuglepenne er udleveret til deltagerne på generalforsamlingen og der kan hos formanden bestilles flere, hvis man vil hjælpe med rekrutteringen.

Der er kommet ny administrator på hjemmesiden (www.100mandsforeningen.dk).

Der er kommet en ny facebookside der er køreklar fra i dag (30/3).

Der har været afholdt 2 arrangementer i løbet af året. Generalforsamling i Bondestuen på Bakken og julefrokost på Hvis Hest på Bakken. Begge gode steder.

Bestyrelse har lidt problemer med at finde egnede steder til arrangementerne som både ligger centralt og har ”politi-venlige-priser”. Så input er velkommen.

Formanden vil gerne have et tredje årligt arrangement men der er ikke opbakning i bestyrelsen. Arrangementet skulle være centreret omkring noget militært, en foredrag, en udstilling mv.

Bestyrelsen og især formanden arbejder på, at får lavet en sangbog som skal være klar til 100-års jubilæet i 2022. Der er derfor omdelt forslag til sange som deltagerne ved GF skal udvælge ved afkrydsning. Efter forslag fra generalforsamling vil materialet blive lagt på hjemmesiden, hvis muligt.

Afslutningsvis takkende formanden Jørgen Suddergaard for arbejdet for foreningen.

Formanden takkede bestyrelses for samarbejdet og særligt takkende formanden Lars Nørby Larsen for det store og vigtige arbejde han lægger i hvervet som kasserere.

Formandens beretning blev vedtaget med akklamation.

Ad 3) Kassereren gennemgik det reviderede.

Årets resultat er et overskud på 2.529,47 kr.

Regnskabet blev godkendt med akklamation.

(Note indsat af referent: Regnskabet er udsendt til alle medlemmer samtidig med indkaldelse til generalforsamlingen.)

Ad 4) Der er ikke indkommet forslag.

Ad 5) Bestyrelsen forslår uændret takster altså kontingent 100,00 kr. og bidrag ved dødsfald 100,00 kr. Begge forsalg vedtaget.

Ad 6)

Formand valgt for to år: Jørn Birkjær Madsen valgt.

Kasserer valgt for et år: Lars Nørby Larsen valgt.

Bestyrelsesmedlem valgt for to år: Jimm Kvist valgt.

Bestyrelsesmedlem valgt for to år: Christian Ehlers valgt.

Bestyrelsesmedlem valgt for et år: Søren Holm valgt.

Bestyrelsessuppleant valgt for et år: Ulrik Knudsen valgt.

Reservefanebærer valgt for 2 år: Max (P. E. Jørgensen) valgt.

Revisor valgt for 2 år: Jørgen Skov Andersen valgt.

Revisorsuppleant valgt for et år: Palle Skov Rasmussen valgt.

Alle valg var enstemmige og med akklamation.

Ad 7) Det nye medlem Flemming Har Ehlers fik sit medlemsbrev og medlemsemblem.

Formanden takkede endnu engang bestyrelsen for samarbejdet. Ligeledes var der endnu en tak for Jørgen Suddergaard.

Der kom en række forslag til mulige arrangementer bl.a. besøg af veteran, besøg på veteranhjemmet i Høvelte, foredrag med en tysk flygtning (navn er kendt).

Engholm Kirke afholder støttekoncert for veteranerne med bl.a. Julie Bertelsen og Livgardens Tamburkorps.

Dagsordenen var herefter udtømt og dirigenten takkede for god ro og orden og nedlagde herefter sit hverv.

Jørn Birkjær Madsen takkede endnu engang Jesper Kamp Nielsen for, at han ville være dirigent.